Wedding planerka – konieczność czy zbędny wydatek?

Wedding planerka dla wielu osób wciąż jeszcze kojarzy się ze zbędną fanaberią, która znacznie podniesie koszty przygotowań do wesela. Niekoniecznie musi tak być, zwłaszcza że istnieją różne formy rozliczeń ze ślubnymi konsultantami.

Czym właściwie zajmują się wedding planerzy? Kiedy warto się do nich zwrócić?

Czym zajmuje sie wedding planerka?

Wbrew pozorom, zatrudnienie ślubnej konsultantki to bardzo dobre rozwiązanie, szczególnie dla osób, które nie mają czasu na samodzielne pilnowanie licznych spraw związanych ze ślubem. Profesjonalne agencje ślubne mają już gotowy katalog podwykonawców, do których można się zgłosić w sprawie atrakcyjnej oferty noclegowej dla gości, czy też najlepszego fotografa. Oprócz samej wiedzy o tym, które firmy będą świadczyły usługi na najlepszym poziomie, wedding planerzy zajmują się także ustalaniem szczegółów i negocjowaniem cen.

Przygotowania do ślubu potrafią być stresujące nie tylko pod względem ilości rzeczy do zrobienia, lecz także z uwagi na różne wizje tego, jak ślub i wesele mają wyglądać. Niestety, częstą sytuacją jest ta, kiedy do pomysłów Pary Młodej wtrąca się rodzina, co generuje niemałe konflikty. Wedding planerzy to osoby oswojone z takimi sytuacjami, dlatego też będą wiedziały co zrobić, by skutecznie zażegnać spór.

wedding planner

Kolejnym aspektem związanym z wizjami ślubu jest doświadczenie. Wprawnie konsultanci ślubni oprócz wiedzy na temat tego, co jest aktualnie w modzie, udzielą cennych podpowiedzi odnośnie do tego, które z naszych pomysłów są rzeczywiście dobre, a z których lepiej zrezygnować ze względu m.in. na koszty czy też ryzyko zbyt dużych trudności związanych z realizacją.

Rozliczyć się z konsultantką można na podstawie odgórnie ustalonego wynagrodzenia, ustalenia, że jej wynagrodzeniem będzie różnica pomiędzy kwotą wyjściową np. za usługę fotografa i innych podwykonawców a ceną, którą udało jej się ustalić, lub 10% łącznego budżetu przeznaczonego na wesele.

Jak może wyglądać współpraca konsultantki ślubnej z salą weselną?

Jest to aspekt, w którym konsultanci ślubni mają naprawdę duże pole do popisu. Tutaj współpraca opiera się w dużej mierze o wynegocjowanie jak najkorzystniejszych warunków wynajmu, związanych m.in. z zapewnieniem parze prywatności w razie, gdyby w tym samym budynku odbywało się inne przyjęcie, zagwarantowanie dostępu do ogrodu na wyłączność lub zadbanie o atrakcje dodatkowe dla dzieci, jeśli będą one brały udział w przyjęciu.

Warto tutaj nadmienić, że atrakcyjne warunki może zapewnić Parze Młodej i jej gościom dworek Perła Leśna w Nadarzynie pod Warszawą.  Konsultantka ślubna wynegocjuje zawczasu korzystne rozwiązanie na wypadek, gdyby część gości nie pojawiła się na weselu, a konieczne mogłoby być poniesienie kosztów mimo to.

suknia ślubna

Są to jedynie przykłady aspektów, na które należy zwrócić uwagę podczas wyboru sali weselnej, a dobór profesjonalnej konsultantki pozwoli wam mieć o jedno zmartwienie mniej.

Jaki może być zakres pracy wedding plannerki?

Panuje wśród Młodych Par mit głoszący, że konsultanci ślubni narzucają swoim klientom wizję ślubu. Nic bardziej mylnego! Są to osoby, których zadaniem jest doradzić w wyborze najlepszej opcji, lecz ostateczny głos należy do Pary Młodej. Ponadto, jak już o tym była mowa powyżej, zajmują się oni sprawami związanymi z negocjacjami i łagodzenia sporów.

Czy muszą oni towarzyszyć nam w każdej sprawie związanej ze ślubem? Absolutnie nie! Zakres obowiązków wedding planerki może być ustalony indywidualnie. Jeśli chcecie samodzielnie wykonać zaproszenia, nic nie stoi na przeszkodzie, by zająć się tym we własnym zakresie, bez pomocy konsultantki. Pomoc wedding planerki – na przykład podczas organizacji wesela w okolicach Warszawy można wdrożyć w całą organizację ślubu, od początku po sam koniec, lecz też bez problemu można ją ograniczyć jedynie do tych aspektów, którymi nie chcemy lub nie możemy zająć się samodzielnie.